lördag 19 juni 2010

Rojalist! Ja visst!

Sitter å slötittar på bröllopet. Har fått en tår i ögat både en och två gånger. Brudparets fäder har hållit tal som berört mej. Liite löjligt emellanåt, men det är ju högtidligt så det förslår!
Har med mej "kärleken" till kungahuset från barnsben. Gammelmormor Elin var en stor påverkare där.
Kungen ja, han har jag ju skakat hand med en gång. Drottningen också. För mej en stooor händelse! . 
Handskakningen skedde under kungaparets statsbesök i Egypten. 1986. Alla vi svenskar som ville, bussades från Alexandria till Cairo. Tror det var vid svenska ambassaden vi var inbjudna på middag med anledning av besöket. Och sen fick vi stå i kö och skaka hand med kungaparet.
Har för mej att jag hade på mej en gräslig 80-talskreation...svart-vitrandig kjol och (om jag minns rätt) en vit blus med stora svarta prickar. Med tanke på detta tror jag säkert dom minns mej :))) Neeej, självklart inte. Men det var verkligen en minnesvärd händelse. Som jag är stolt över!

Ingen, och jag menar verkligen INGEN, kan få mej att tycka att en president vore bättre som representant för vårt land! Tänk efter, så håller du nog med mej! Och ingen kan övertyga mej om att en president skulle kosta statskassan mindre!


Inväntar nu med spänning bröllopstårtan. En 3meter hög kreation kan jag bara inte missa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails