söndag 20 juni 2010

Söndag

Missade bröllopsvalsen igårkväll (natt). Skulle bara blunda lite medans dom kom iordning... Vaknade kl 07, när mobilen väckarklocksringde. Tänkte: "Va? Har barnen redan varit upp och satt på TVn??" Hmmm... :)

Spenderade halva dagen på auktion. Dålig auktion. Blev bara ett inrop. Antingen var det dåliga grejjer eller så var jag alldeles för avslagen. Svårt att säga... Gäspade mest hela tiden och hinkade kaffe.

När vi kom hem inledde jag verandabygget. Har sågat många, små bitar att sätta längsmed kanten. Tog jättelång tid! Och det är långt kvar! Varje bit måste mätas för att ligga bra mot backen. Och så är ju barnen här...älskar att dom är det, men allt går liksom lite långsammare :)

Kvällen avslutades lika som gårdagen. Jättebråk med storasyster! Hon verkar ha tappat både öron och förstånd! Men det är väl bara att gilla läget och inse att hon snart är 5år och det kommer säkerligen bara att bli värre... Ååå så enkelt det lät när jag läser vad jag skriver! Så enkelt har jag det INTE! Bara så ni vet...
En trekvart efter läggdags kommer ett tecken på att hon tyckte det blev väldigt tokigt: "Mamma, får jag sova i din säng..." Och självklart får hon det. Osams eller inte, älskar varandra det gör vi hela tiden och ibland måste man ju få känna det lite extra mycket.

Imorron börjar jag min arbetspraktik. På Arbetsförmedlingen. Back to the original crime scene, så att säga. Det var där jag började min "karriär" direkt efter gymnasiet. 3½år var jag där då. Denna gång får vi hoppas det leder till nåt riktigt, vare sej det är där eller nån annanstans. Kul ska det då bli!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails