tisdag 29 juni 2010

Strejk!

Länge sen jag skrev nåt om min mage. Den med IBS. Har varit ganska lugnt ett tag. Jättebra!
Men IBS är sammanlänkat med känslor, som stress och oro.
Nu ska jag inte säga att jag är särskilt orolig. Stressad däremot!
Stressad för att jag inte får klart nåt här hemma. Ser ut som skrutt inne och ute är det veden... Trädäcket är inte heller klart än, men där saknas ju trall och den har inte kommit hit än.
Liiite inre oro kanske...praktiken....det är ju ett nytt ställe, måste lära nya saker och rutiner. Känner mej trygg med dom som är där och vet att dom inte har övermäktiga förväntningar på mej. Men ändå... jag vill ju göra mitt bästa (även när jag inte fattar nåt!) 
Så nu är det strejk. Resultatet av detta har denna gång blivit förstoppning. 3 dagar. Magen är stor som en ballong. Helt stopp. Släpper mej inte ens. Men nu har jag "medicinerat" och hoppas att det ger förväntat resultat. Jag vet ju vad jag vanligtvis inte tål. Vad som brukar resultera i otaliga toa-besök. Alltså...dagens medicin: En heeel bullpåse och ett stooort glas mjölk. Så nu är det spännande! Kommer det funka? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails