torsdag 24 juni 2010

Slut i rutan!

Känner mej helt slut! Trött som en tok efter att ha varit snickare ända sen strax efter lunch.
Och slut är det på annat också. Exempelvis trall. Det fattas till typ 4 rader. Tyyypiskt! Men men...det var väl tur på sätt och vis, för knotten var helt galna nu på kvällskvisten.
4 rader kvar alltså. Sen är vårt nya trädäck klart! Leverans av mer trall sker förhoppningsvis under helgen. Så nu blir väl helgens nöje istället att få in veden...
Barnen har lekt ute heeela em. Ända till kl 7 var vi ute. Plockade fram vattenslangen och det var en hit kan jag lova! Sandlådan har fyllts upp i omgångar. Studsmattan har förvandlats till en slirig, våt matta och kläderna har bytts i parti och minut. Till slut gav dom upp och sprang runt nakenfis istället :)

Har tagit mej en välförkänt öl. Första sen förra sommaren! Blev helt förundrad över mej själv när jag fann mej styra kosan in på Bolaget. Det är verkligen inte ofta det händer. Kul att jag fortfarande visste vägen dit i alla fall! Har också inhandlat rose'vin. Det är ju så hippt och inne, menar jag. Måste bara försöka igen. Sist tyckte jag det smakade som jätteblaskigt rödvin. Återkommer med rapport.

Morgondagen bjuder på ett näst intill julaftonsliknande race. Känner nästan samma panik som inför jul. Men jag biter ihop. Jag vill ju! Först ska vi till mamma, sen ska barnen dumpas hos exet innan jag fortsätter till en kusin. Där ska bilen parkeras och aloholhaltig dryck inmundigas! Hoppas solen skiner lika fint som idag!

Glad midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails