fredag 11 juni 2010

Praktik?

Har blivit erbjuden arbetspraktik. Ett hastigt telefonsamtal mitt i röran när exet är här och ska hämta barnen. 
Hjärnan snurrar och tankarna är många.
Syftet med en arbetspraktik är att kanske prova på nåt nytt, som förhoppningsvis även kan leda till arbete på stället. Praktiken går genom AF, som står för försäkringar. Man får ingen ersättning därifrån, utan man "betar av" sina egna a-kassedagar.
Jag är lite kluven när det kommer till det där med a-kassedagarna. Okej, om det kan leda till nåt. Men ändå...
Den praktiken jag blivit erbjuden kommer troligtvis inte leda till något arbete. Den erbjuds som en möjlighet att komma ut. Och den innefattar en hel del fördelar för mej i mitt jobbsökeri.
Jag ser fördelarna. Och jag behöver väl också komma ut och göra nåt. Men... Jag är som sagt skeptisk, kluven.
Fick helgen på mej att fundera. Dom hör av sej på måndag igen. Hmmm....

2 kommentarer:

  1. Tänk om det skulle leda till ett annat spännande, kul och otroligt bra jobb... Nya kontakter kanske...
    Vad vet jag...men kanske värt att ta chansen?

    SvaraRadera
  2. Har luskat lite, och bestämt för för att jag ska prova. Det blir nog bra!
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails