måndag 21 juni 2010

Praktikdag nr1

Första dagen på praktik. En bra dag. Mycket info. Hjärnan börjar ev så smått komma igång. Eventuellt. Mycket att ta in. Fokusera.
Förundras över att dom har sån tilltro till mej. Lägger sån stor vikt vid min utbildning. All kunskap jag förmodas (?) ha. Har jag den kvar?? Det är trots allt 5 år sen jag gick ut. Jag undrar allt hur det är ställt med det... Särskilt som allt ser så annorlunda ut idag. Hela mitt liv är annorlunda. Omfokuserat. Omprioriterat.
Men visst finns det kvar kunskap. Det tror jag nog. Insikt om mycket i alla fall. Å kanske kryper det fram mer, allt eftersom den ev stimuleringen av hjärnbarken blir mer påtaglig :) Det är ju trots allt bara dag ett!
Och det är nog bra med en praktik, så här efter lång tid "utanför" allt vad arbete heter. Jag har ju inget direkt ansvar som praktikant. Är just bara en sån, en praktikant. Vilar i insikten om detta och ser fram emot morgondagen! 
Om nu inte lillebrors snoriga näsa blir värre... En väldigt trött lillebror nu på em. Satte sej och vilade med jämna mellanrum när dom lekte ute. Märks att snuvan tar på krafterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails