lördag 23 juli 2011

Provbakat

Idag har jag provbakat tårta. En liten blondin fyller ju år snart.
Blev inspirerad och drog till med nåt jag aldrig gjort förut; marängbotten. Fransk variant :)


Färdiga resultatet!
Jättesmaskigt! En vuxentårta. Inte så söt alltså. Bara till utseendet :)


Sen bara fortsatte jag. Bakade en sats bullar. Halva med riktig jordgubbssylt som fyllning. 
Och såklart var det mycket smör i! Det riktigt bubblade i bullformarna. Så nu finns det fika till kalaset :)

Sen får vi väl se om det blir marängtårta igen. Blondinen vill ha en riddartårta. Såklart. 
Men att det skulle finnas två tårtor på ett kalas har ju ingen dött av :)

Apropå all bakning började jag dagen med en vägning. Länge sen nu.
Skrattade högt för mej själv när jag såg resultatet: 
The number of the beast!
Lyckades inte få vågen att ge samma resultat igen, annars hade ni fått bildbevis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails