onsdag 27 juli 2011

Ögon

Fixar inte det här med glasögon. Det är inte min grej. Har försökt i omgångar. Riktigt plågat mej igenom vecka efter vecka. Till och från sen i höstas. Men nej.
Idag var jag till optikern för att prova ut linser.
Fick gå iväg en stund för att ögonen skulle vänja in sej lite. Kändes helkonstigt. Torrt.
"Så kan det vara. Ögonen är ju inte vana vid linser." sa optikern när jag kom tillbaka.
Koll igen för att se att dom satt riktigt.
Men jag är ju inte som andra.
Den vanliga sortens linser passar inte mej.
Dom hade sugit fast sej och typ "kvävt" ögonen. Därav den torra känslan.
Mina ögon är platta. Eller plattare. Så optiker var tvungen att leta fram en annan sort. Leveranstid: 1½ vecka.
Dessutom är dom svaga. Ögonen. Inte bara vad gäller synen. Svaga muskler!................???
Har nu fått ett träningsprogram! Har då väl aldrig hört på maken!?
3 minuter 3 gånger om dagen i 3 veckor.

Så här ser platta ögon ut. Om du inte visste det redan...
Har nu alltså platt hår och platta ögon.
Jobbar man sej sen nedåt kan man ju undra varför inte magen är platt!!!???

4 kommentarer:

  1. Ha ha..men va surt att behöva vänta så länge... Hoppas att det kommer att funka bra med linserna nu! Jag har själv haft linser i över 15 år o det funkar kanonbra!!
    Hatar oxå glasögon;)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. HA HA HA!!! Du e ju för underbar!! :-) :-) :-)
    Lycka till med träningen!!

    SvaraRadera
  3. Och en annan undrar varför det är så jäkla platt i brösthöjd? Hoppas linserna kommer om en strax!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails