onsdag 20 juli 2011

Gav väl vika då...

Idag skedde det. En tur till karusellerna.
Det är ju ändå veckan med stort V. Eller stort D. Dansbandsveckan. Alltid v 29. Sen 1986. Under säkert 15 år sprang jag ute i stort sett varje kväll. Nu undviker jag "cirkusen". Men det är härligt att se byn leva upp.
Smäckfullt med folk överallt. Smäckfullt! Utan överdrift... Betänk att hela vår långsmala kommun har en befolkning på knappt 11tusen. Centralorten ca 4tusen. Igår kväll var det 7tusen besökare vid dansbanorna! Så då kanske du fattar att det är trångt om saligheten! :)

Förra året blev jag lycklig av att se hur storasysters korta hår fladdrade lite i vinden i karusellerna. I år har hon tofs för att inte få håret i ansiktet.



Tog en liten paus hos morfar. Lillebror deklarerar: "Jag fick då åka karusell fast jag inte lyssnar på mamma så bra!" Joho... Han mindes alltså att jag helt avbokat karusellåkningen (i söndags). Känns lite som jag bitit mej själv i rumpan...
Styr sen kosan mot en mataffär. Morfar försöker förbereda: "Nu lyssnar ni på mamma i affären, så får ni åka karusell i morgon också." På väg dit säger blondinen: "Men snälla mamma...kan jag inte få vara dum en gång i alla fall. Snälla!" Jisses... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails