måndag 18 juli 2011

Får får får?


Näää...eller bääää....får får knäckebröd från Pyramidbageriet! :)


Dagens utflykt:


Mycket lyckat! Trots att det var svårt att komma iväg. "Jag vill då INTE åka bil så länge!"
Men sen blev hon nöjd! Han? Han var nöjd hela tiden :)
Vi hade sån tur att precis när vi kom dit så skulle fåren få mat. Bonden skickade ut collien. Bara pekade och gav kommandon. Slapp alltså gå ut i regnet. Praktiskt! 
Å hur kul som helst att få se hur hunden jobbade och fåren kom inspringande.

























Too close for comfort! 
Gasp! Tuppf*n hoppade nästan upp i knät på mej för att smaka på min bulle! 
Tiggande höns!? 


Notera mitt byxben där till höger. Sååå nära var han! Och stor! Kuckeliku... Nej, jag gillar inte höns. Inte så nära mej i alla fall...
Kul detalj som låg på alla  bord - ett typiskt praktiskt fårcafé-tillbehör; en flugsmälla! =)


Gick runt runt bordet, som en tarv hund med snålvattnet rinnande. Hua!
"Finns det nåt jag kan hacka åt mej tro..."
Det var då ett utflyktsmål jag rekommenderar. Fast nästa gång åker vi dit när det är uppehåll i vädret, så vi kan kolla in omgivningen bättre.
Nu blev det bara en snabbtitt på grisarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails