söndag 23 januari 2011

Skit!

Skottar snö. Plötsligt kör jag fast. Det kärvar. Kommer loss. Då ser jag vad det är - kattskit! MITT på gården! Hur tänkte den? "Här, just HÄR blir det bra"
Kattskit mitt på gården. Halvt fastfrusen. Hackade som en tok för att få bort det. Vad kommer det bli nu? En ny katt-toa mitt på gården? Kommer lukten få andra katter att göra samma procedur? Kommer förövaren tillbaka?
Tur att barnen inte är hemma! För dom hade ju självklart både gått och suttit just precis där lorten är!

Jag uppskattar ingen lort på min gård! Hundlort, kattlort, hästlort - whatever - det går fetbort!
Ingen, inte ens djurägare, uppskattar säkert att trampa i skit från sitt egen djur. Och jag har inget djur!

Sorry alla kattägare...

Halvt om halvt borthackad kattlort.
Hoppas nu att tövädret tinar det ännu mer så jag kan få bort det helt.
Kanske idé att strö på vitpeppar eller nåt...

2 kommentarer:

  1. ÄCKLIGT:-(
    Tipset är tt spruta över citron för de gillar inte katter!

    SvaraRadera
  2. Check! Citronat hela halva gården! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails