söndag 16 januari 2011

Röd mössa

När vi skulle åka på julgransplundringen:

Mamma, jag måste ha den röda mössan.
Jaha...varför det då?
Så dom inte tror att jag är pojke...
Men hur kan du säga så? Är det nån som tror du är pojke?
Ja...det är ju nån som trott det...
Och om du har röd mössa är det inte det då?
Nej
Så tjejer kan inte ha randiga mössor?
....jo...Jo det kan dom ju! Men jag vill ha den röda ändå...

Tänk att nån enstaka kommentar kan sätta sej så djupt. Vad jag vet har det hänt ett par gånger att storasyster har blivit tagen för pojke - när hon hade riktigt kort hår.

Tänk på vad du säger, alltså. Till alla. Tror säkert att även du har nån liknande kommentar i minnet.
Ett av mina minnen:
"Hahaha!!! Kolla så mycket hennes öra står ut!!! Hahahaha!!!"
Vet precis vem som sa det. När han sa det. Hur gamla (unga) vi var. När jag möter honom kan jag fortfarande för bara en kort sekund undra om han fortfarande ser det...

1 kommentar:

  1. Ja, fy vad så lite kan göra så mycket... Har oxå en sån kommentar i minnet, glömmer den aldrig... "Men titta hur hon ser ut! Vad har hon på sig? Och vad hon luktar illa!" Och sen gapskratt på det... fy, vet oxå precis vem/vilka det var... och tyvärr finns det fler minnen på lager...
    Nej håller med dig, TÄNK EFTER FÖRE!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails