måndag 11 oktober 2010

Rakar inte benen!

Lillebror vaknade lika sur och arg som när han somnade. Det blev biltur till dagis inlindad i "sur-filten", den som vi alltid har i bilen ifallatt........ifallatt lillebror är sur och vägrar ha kläder på sej.
MEN jag hämtade glada barn på em! Och vi har haft en mysig kväll tillsammans! Njuuuuter!

Kvällen problem:
Storasyster gnäller där hon ligger i sängen. Hon har ont på benet. "Du har väl gjort illa dej på dagis" säger trötta mamman som inte tänker gå på nåt trams för att hon ska slippa sova.
Gnället fortsätter. Till slut tvingar hon mej att titta. Och jag blir helt förvånad! Hon har inväxta hårstrån på benen! 15-20 röda prickar som gör ont och kliar, säger hon.
Nej, jag rakar inte benen på min 5-åriga dotter! Hårstråna är på utväxt!
Vad ska jag göra??
Har då aldrig hört talas om nåt liknande...

UPDATE: Fick tipset att ringa sjukvårdsupplysningen. Sköterskan sa att jag skulle smörja med alsolgel och sen besöka läkare imorron så det inte blir värre. Så jag avvaktar och ser hur det verkar imorron.
Funderar på om detta beror på att storasysters hårväxt på benen kommit igång ganska nyss. Kanske pga cellgiftsbehandlingen. Och att det är därför hårstråna växer inåt.

1 kommentar:

  1. Men lilla skruttan då!! Hoppas gelen hjälper och att det ser bättre ut imorrn!
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails