lördag 30 oktober 2010

Prutt...

Tjänstgjort på företagsmässan.
Fyndat lite ljusstakar och lyktor på folkets park-loppiset.
Hittat goda kakor på loppis-gallerian. (vilket kommer leda till prutt...)
Städat garaget med pappa.
Upptäckt att det runt hela husgrunden finns välanvända ingångar för äckelpäck-mössen. PRUTT!!!
Fått hem bildelarna som minsta brorsan köpt på Biltema. Bromsbyte står alltså på agendan. Prutt...
Köpt första julklappen. En stor sjörövarborg med gubbar och andra tillbehör på Tradera. Gissa vem som ska få den? =)
Eldat så jag blir alldeles svettig av att bara sitta i soffan.

Låter som jag haft fullt upp. Vilket jag inte haft. Hade jag haft fullt upp hade huset varit städat och tvätten tvättad. Då hade jag kunnat ägna morgondagen åt sånt jag VILL göra. Vilket nu inte kommer ske. Prutt...

Kommer nu (inte så osökt) att tänka på en kul status som cirkulerar på FB: 
"Håll aldrig tillbaka en fis. Gör du det så vandrar den längs ryggmärgen upp till hjärnan där den omvandlas till skitsnack!"

Ett annat (!) sant ordspråk som jag hittat hos Äppelblomman:
"Att städa medans barnen är små är som att skotta medans det fortfarande snöar..."
Eftersom hon har tre små barn är jag säker på att hon kommit på ordspråket själv! =)

Fortsätter på prutt-temat... Har hittat en bok som jag ska beställa så snart den bli tillgänglig:


Den boken och denna, ligger nu på min inköpslista och väntar. Det blir julklappar till storasyster.
OCH för varje sålt exemplar av denna bok går 5kr till Barncancerfonden.

1 kommentar:

  1. Hi hi den prutten var mycket bra, skitsnack! Ha ha!! Nej detta ordspråket fick jag av min moster som gav mej det som en magnet att ha på kylskåpet. Hon tyckte jag behövde det;-)!!
    Men de stämmer sååå jäkla bra;-)!
    Kram på dej

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails