måndag 20 september 2010

Att skriva CV

Full fräs direkt.
Mycket att tänka på. Om den närmsta framtiden.
Ansökningar att skriva. Personliga brev att fila på. Och CV... där hamnar jag i dilemma.
Här ska ju listas vad jag gjort. Erfarenheter. Arbetsgivare.
Senaste arbetsgivaren var i maj -09. Har jag alltså varit arbetslös sen dess? Jo...på sätt och vis...men inte hela tiden...eller hur man nu ska säga.
Räknas "mamma till cancersjukt barn" som merit?
Var min arbetsgivare under lång tid Försäkringskassan?
I nuläget skriver jag ingenting om det. Nämner inga årtal över huvud taget. Glappet i min "karriär" får vara tillfälligt osynligt. Kommer det på tal, om t.ex. intyg begärs, får jag berätta öga mot öga istället.

Detta hål i mitt CV kommer alltid att finnas där.
Om arbetsgivare läser ett sånt CV, med ett hål i, kommer dom då att "döma" mej utan att först fråga??
Eller blir jag sen, utifrån min berättelse, utdömd som "riskobjekt"?? "Barnet kan ju bli sjukt igen och då slutar hon"

Plötsligt blev det ännu mer att tänka på.................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails