onsdag 15 september 2010

Plötsligt händer det!

Nej, jag har inte skrapat fram miljonerna (suck...) men kanske, kanske har det hänt nåt kul! Avvaktar ett tag med riktigt ropa hej, men det ser bra ut!

Dagens andra glädjeämne: Fick med mej en glad lillebror hem från dagis idag. Hör inte till vanligheterna... Han började dagen med knytnäven i högsta hugg. Allt var fel. Skrik. Bråk. Slängde till slut in honom i bilen utan ytterkläder och la en filt över honom. Kläder och skor i påse. Skrik och gråt när jag lämnade på dagis. Dåligt samvete... Så det var underbart att i alla fall ha en mysig kväll tillsammans!

Å bloggen har passerat 10tusen besökare! Oooootroligt!

Å jag är glad, sååå glad för beskedet från vännen. Allt ordnar sej till slut! <3


Imorse sa jag ifrån på dagis. Barnen har hittills fått dela fack. Detta i väntan på fler fack. Trodde jag. Men det hade blivit andra besked.
Personalen var bl.a. rädd att fler barn skulle pressas in på avdelningen om det sattes upp fler fack. Jag förstår deras oro. Jag vet hur det är... Och först godtog jag detta. Men efter att ha funderat över dagen kände jag att jag morrade till! För hur hade det lösts om dom inte varit syskon?? Och ska personalen leva med sån oro?? Jag var nästan på gång att ringa rektorn. För det var tydligen lika på andra avdelningar också, med barn som var tvungen dela fack.
Det är inte okej för mej att det ska vara så. Kanske det tycks som en petitess, men...
Imorse sa jag i alla fall hur jag kände. Inte okej för mej både vad gäller lillebrors och personalens situation. Och sen när jag hämtade barnen hade dom fixat det! Möblerat om i kapprummet och satt upp en extra hylla där nu mina barn har sina platser. Me like!
Jag hoppas dom inte tyckte jag var obekväm och gnällig.
Jag hoppas dom hörde att jag bryr mej om deras situation också.

Så idag blev en glad dag! Trots huvudvärk större delen av den. Undrar hur jag ska kunna somna... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails