torsdag 2 september 2010

Fattar!

Nu äntligen fattar jag. Jag har förstått. Vilket inte betyder att jag gillar...
Det gäller lågenergilampor. Som ju är sååå bra på alla sätt. För miljön då förstås. För här hemma är jag kluven...
Går man in i ett mörkt rum, vill man tända lampan. För att få det ljust. Man vill att det ska ske kvickt och enkelt, med endast ett klick på knappen.
Lågenergilampor drar ju mindre ström säger dom. Och jag har nu förstått varför -----> Det tar sån tid innan "varde ljus" att man ger upp och tänder en annan lampa istället, alternativt ett stearinljus (vilket går mycket fortare!). Jag funderar nu på ett till alternativ - att byta tillbaka till "vanlig" glödlampa. Sen kan dom ligga där i skåpet för sej själva och dra minimalt med ström!

2 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med, dom suger!
    Andvänds bara i fönsterlampor och utelampor här!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails