tisdag 17 januari 2012

Bra

Personalmöte i andra jobbyn på em. Så idag blev en lång dag.
Exet har haft barnen på em och nu väntar jag på att dom ska komma hem från innebandyträning. Säkert helt slut på undertrådarna och dödligt trötta...
Full fart på jobbet hela fm. Bra grupper. Bra deltagare. Bra kollega. Bra helt enkelt. Å bra trött... :)

Vi jobbar med det här med självkänsla, självförtroende och självbild. Hur man genom att ändra sitt eget tänk kan må bättre i allt detta.
Samtidigt har jag börjat läsa en bok - Flickan från Paradiset (Agneta Sjödin). Boken är egentligen inte riktigt min vanliga lässmak, men jag var nyfiken. Den handlar lite om just det vi jobbar med. I boken säger en eremit säger till den hunsade flickan att hon om och om igen ska säga till sej själv Jag älskar dej. Just för att börja tro mer och bättre om sej själv. Inte en så dum idé! Ge sej själv en klapp på axeln många gånger varje dag. Är man nöjd med sej själv går allt så mycket bättre, eller hur!? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails