måndag 2 januari 2012

.............. :/

Å så mysigt vi har det tillsammans på vårt jullov!

 Mammans lilla hjälpare vill alltid vara till lags och är snäll och go'.

Vi målar och pysslar tillsammans.
En riktig idyll!

......................................................................fattar ni ironi?...........................................................
Eller behöver jag ta kort på blondinen när han ligger på golvet och skriker eller sitter i ett hörn med surläppen 1 deci utanför hakan?

4 kommentarer:

  1. fattar absolut.
    Vill ha vardagen åter. Har inte mycket till övers i energi just nu.

    Bläääää.

    SvaraRadera
  2. Jag fattar...har en granne ovanpå som har 3 barn (skolbarn) hmmm kan säga att det är ganska lyhört också.Undrar vad hon egentligen tycker om skollov.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ibland önskar jag att jag inte varit en så jävla duktig mamma som fyllt i 0 dagisdagar mellan jul och trettonhelg...

    SvaraRadera
  4. den klena trösten är den att det ta mig tusan inte hjälper med att ungarna växer upp heller så. att ha en 11 åring samt en 16 åring är inte ett dugg bättre än när de var små. Den äldre retar lillebror och han galer som en tok."Sadisten" till storasyster njuter och hotar spraya ner honom med grädde i samma veva som jag sitter med jobbet i telefon. Lätt att hålla sig för skratt? Svar ja. Minns sommrarna när jag var den duktiga mamman och tog så ledigt jag bara kunde åt de i från dagis och fristids. Det slutade med gråt och tandagnissel om en vädjan och bön över att få gå tillbaka till den kommunala regin. Knäckande för mor men vid en mer samlad tanke utan kännslomässigt knäckta band så fattade jag att det kanske inte var just mig de ville umgås med i 12 veckor utan var jätte nöjda i sin vardagliga lunk med sina vänner och fröknar. Men insikten satt hårt åt vill jag lova.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails