fredag 20 maj 2011

Fralla?

Franska? Fralla? Fransman? Fransos?
Kalla den vad du vill. Men jag är tydligen dömd att åka franskt. Ett tag till i alla fall. Bytt Renault mot Peugeot.
Nej då. Bilfan är inte död. Tyvärr... Men småsaker gör att jag tröttnar. VILL INTE laga nåt mera. Så nu är den parkerad. På mammas gård. Omständigheter gör att dom i några månader inte behöver två bilar, då en av bilarna går för fort... :) Alltså har jag nu lånat till mej den ena. Bilfan får vila, så min plånbok kan växa. Vilket i förlängningen ska resultera i en annan bil. Å jag lovar! Det blir INTE en till Renault.
Egentligen hade jag ju tyckt det hade varit lämpligt att få låna den andra bilen. BMWn. För att få träna på att köra nåt annat än franskt. Men önskemålet ignorerades. Märkligt... =)

Bytet av bil kom i rättan stund i alla fall. Fick på em idag reda på att det kommer bli ett fasligt flackande i några veckor. Jobbrelaterat. Måste täcka upp för kollega i Mora. Kommer bli många mil per dag. Så att få åka diesel passar utmärkt!

2 kommentarer:

  1. Det kanske var tur att du inte fick BMW:n. Tyska bilar kan man köra för fort med och då sparas inga pengar! :)

    SvaraRadera
  2. Mmmm...det är just det dom gör...ägaren till bilen har körförbud ett tag framöver :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails