fredag 27 maj 2011

Bilbyte igen

Jag som varit så glad och njutit av att åka runt i en bil som verkligen inte krånglar.
Jag som njutit av att den drar minimalt med bränsle (diesel).
Jag som i lugnan ro surfat runt och kollat efter bil.

Nu blev det krångel igen.
Brorsan krockade med ett rådjur igår.
Så nu blir det att rodda om i bilparken igen.
Ska få låna pappas bil till veckan. Volvo. Bättre än min i alla fall...

Besökte en bilhandlare igår. Som försökte övertyga mej om att Renault faktiskt är en bra bil. Om man köper en nyare än min det vill säga.
Fatta hur svårt jag har att förstå detta!!! Men jag ska väl ge det en chans. Ta en provtur i alla fall. Kanske...
Det här med bil är en djungel! Pris. Miltal. Skatt. Försäkring. Säkerhet. Ljudnivå. Blir trött bara jag tänker på det...

Men nu är det dags att skrämma upp barnen. Sista dagen i veckan stundar. Personalmöte i grannbyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails