söndag 5 december 2010

Gingerbread

Mot allt bättre vetande åkte jag på auktion idag. Med barnen. Det gick bra. En stund i alla fall. Lillebror satt alldeles still. Åt glass och sen en varm korv. Sen åkte vi hem. En timme fick jag vara där. Åkte innan det blev osämja i leden. Men det grämer mej...nästan inge folk, så det hade kunnat bli många fynd...inbillar jag mej åtminstone. Vi fick med oss ett vacker rött brödskrin hem i alla fall.

På em har vi bakat pepparkakor.


Jag är inte gjord för att baka pepparkakor. Inget tålamod över huvud taget.
Det positiva är väl att barnen är nöjda. Och att köpe-deg inte räcker till mer än 3 plåtar :)

 
Röd vacker Nils Johan-burk!




Igår klädde barnen granen. Med ALLT granpynt jag har. Vår lilla gran är ca 1 meter hög. Grenarna bågnar... Toppen kröntes med en raket :)











2 kommentarer:

  1. Granen är ju superfin! Tilda o jag fuskade också med köpedeg, vet i katten om jag någon gång har gjort egen deg. Tycker dom gjorde ett bra jobb dina små "tomtar"

    SvaraRadera
  2. Myspys!!
    Tack snälla du för de underbara orden på min blogg... Fan va dett är svårt. Jag är ju jag.. Jag vill ju inte hänga ut någon.. Jag vill ju bara dela med mej:-( Fan jag tappade helt lusten till att blogga och jag som alltid har älskat det...
    Stor kram till dej och tack ännu en gång för dina varma ord!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails