onsdag 1 december 2010

1:a december

Sjuk och hemma-fängslad som jag är, passar jag på (när orken medger) att förbereda för fredag och barnens intågande i hemmets (lugna?) vrå.
Minns att jag förra året svor och lovade mej själv att tänka om inför nästa år. Detta år alltså. Ändå finner jag mej sittandes och paketerar paket. Till paketkalendern. Trots att barnen bara är här varannan vecka blir det 32 paket. Men nästa år DÅ blir det andra regler och förordningar. Då ska jag införa "varannan-dags-regeln". Dom ska få turas om. Inbillar mej att lillebror, då 4 år, kommer att vara bättre benägen att godta sånna regler. Påminn mej gärna... :)
Har i alla fall inte lagt några summor på innehållet i paketen. Julgranspynt, "gubbarna" till julkrubban (tack Titti för idén!), lite pyssel och annat smått. Det dyraste är två DVD-filmer; Trolltyg i tomteskogen och Trolltider, den gamla TV-julkalendern. Hoppas barnen öppnar dom först :)

Jul i mitt hus!

1 kommentar:

  1. Haha, vasse go ;-) ja, visst var det en bra idé! Insåg att jag oxå var tvungen att göra nåt för att minska på antalet paket, då kom jag på krubban :-D Tror att vi hade så på dagis när jag var lite oxå! Perkekt ;-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails