lördag 18 december 2010

Är vacker!

...typ...Har i alla fall av Lärarjäveln tilldelats en award. Och beautiful betyder väl just vacker!? ;-)
Tack i alla fall, Lärardjäveln, du får mej att le och nicka i samförstånd i mångt och mycket!

Ska man va fin får man lida pin, för awarden kommer med en uppmaning om att berätta 7 saker om mej själv:

1. Tycker fortfarande om bajs-humor - trots min numera mogna ålder. Dagens asgarv kom när jag idag såg denna bild:
2. Är monarkist/rojalist (kalla det vad du vill!) ut i minsta nervtråd!
3. Chockar numera mej själv med att ibland tänka till innan jag uttrycker starka åsikter.
4. My middle name is "Ironi" trots att det i mitt födelsebevis står "Marie"!? Om detta tvistar de lärde... (Men hela 7-punktlistan är faktiskt skriven utan ett uns av ironi!)
5. Tycker att man ska fråga om det är nåt man undrar. Vad det än gäller. Frågor kans ställas på så många sätt.
6. Skrev för ganska länge sen om att jag strävar efter att säga nåt genuint uppmuntrande till nån varje dag, visa uppskattning - till känd eller okänd. Det är inte lätt, men jag tänker på det alltid och försöker, även om det inte alltid lyckas!
7. Undrar nu, på nr7, om det är dags att skriva nåt om mina barn...Japp, då var det gjort!
Nej då, skämt åsido. Jag är sjukt glad och tacksam att dom finns. Och att dom båda två fortfarande lever. Dom driver mej till vansinne, får mej att gråta av frustration och glädje, skänker mej kärlek i massor, men framför allt: Dom lever!
Hur ofta är DU tacksam för det? Inte att ditt barn finns, utan att han/hon/dom lever... Tanken/känslan ger liksom allt ett annat perspektiv. Tro mej.

Awarden ska nu skickas vidare!

Tildas resa - nyfunnen cybervän som lever med Wilms i familjen
Vintervägen - som sprider kunskap om ADHD och autism
Camilla - en till cancermamma som kämpar
Mobykulla - som delar med sej från hjärta och själ, min älskade vän
Tess - som också är mitt i kaoset
Titti - som sprider glädje!
Marie - som sprider inspiration!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails