onsdag 14 april 2010

Pojkvän?

När jag hämtade storasyster på dagis idag började hon direkt prata om en pojke.
"Han som satt där å grävde. Såg du han? Han känner jag. Han gick på mitt gamla dagis. Han är min pojkvän. Vi ska leka imorron också."
Pojkvän!!!??? Men hon är ju bara 4½, så jag hejdade mej lite och frågade lite mer. Jo, en pojkvän är en vän som är en pojke. Bara så. Bara det. Men jag blev så full i skratt.

Som info till Mobykulla, kan jag berätta att det är A, kompisen till din kullas "gamla" (?) kärlek. Så nu kan våra små kullor dubbeldejta i sandlådan! Härlä! =)

Idag tog vi sovmorgon. Men jag vaknade tidigt av solen som sken mej rakt i ögonen (måste införskaffa hissgardin/rullgardin!) och upptäckte sängsällskap. Storasyster.
Varje natt sen i fredags har en eller två ungar kommit. Brukar aldrig hända....Undrar om det är nåt särskilt dom är i på nätterna...?
Lillebror var trött. Halv 8 skakade jag liv i honom. Trodde nästan han höll på att få feber, för han var så blasé och trött hela morgonen.

Leverans till dagis lagom till lunch.

Sen vänta på mötet jag skulle på, arrangerat av Arbetsförmedlingen.
Jag fick hänga i kusins hus medans jag väntade, eftersom inget syskon gick att uppbringa. Ingen hemma någonstans!?
Det visade sej att det inte var nåt möte, utan mer som en mässa. Info om/av alla de jobb-coacher som erbjuds. Alla ska visst ha en nuförtiden. Jag tror i alla fall att jag har valt en nu. Sen får vi se imorgon om jag får min "vilja" igenom. Möte med min handläggare på AF står på schemat för morgondagen.


1 kommentar:

  1. Underbart ang A och Klaras ex.. (eller hur det nu är: hon sa själv att: jag kan väl ha TVÅ kärlekar... jösses...:-/)

    Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails