torsdag 29 april 2010

Lillebror sjunger

Har en CD-skiva med olika barnsånger. Igår hittade lillebror en ny favorit. Till slut önskade jag att det hade funnits repeat på spelaren, för han ville lyssna om och om igen...
"Nu drar vi ut på rövarstråt, ja vi ska ut och röva..."
Han var helt lyrisk! Sa om och om igen "Mamma, dom e sö-övaje!" Sjörövare, alltså :) Allt sånt är populärt. För sjörövare har ju pistoler, svärd och knivar...vapenfantast som han ju är... Blir alldeles matt på hans fixering (som aldrig tycks ge sej!) men älskar när han sjunger. Han ÄLSKAR att sjunga.

Beställde genast CDn med alla sångerna till sagan. Och lade också till Klas Klättermus. En till gammal cooling!

En annan favvo är Hajarna, som ju slutar: "Å det kom bloooood!"






Igår introducerade syrran en ny sång. Stor succe som har sjungits i dagarna två:
"Ingen tycker om mig...
ingen vill ha mig ...
för att jag gillar mask!

Schluuuurrrp
Långa och slibbiga, korta och klibbiga,
ligger dom i min ask!
schluuuurrrp

Jag biter av dem huvet, suger ur dem slemmet
kastar sedan skinnet bort!
schluuurrrp
Ingen tycker om mig...Ingen vill ha mig...

Men åååååå vad mask är gott!
schluuurrrp
"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails