torsdag 8 september 2011

YES!

Produktiv dag, trots soffan! Och NEJ, jag har inte en endaste sekund intagit liggläge! Ej heller halvslumrat. Jobba, jobba, jobba. En tur till byn för möte och tjatbesök hos gamla kollegorna har också hunnits med.

Och sen fick jag det efterlängtade beskedet!!! Jag kommer från och med måndag jobba 75% varannan vecka! Barnveckorna. Alltså kan jag sluta kl 15 och (förhoppningsvis) hämta glada, ej utmattade, vrålhungriga barn från skola och dagis. En tung sten släppte från mina axlar.

Och så lätt blev jag efter stentappandet att jag tillfälligt (?) tappar huvudet. Har precis spenderat 10 minuter letandes överallt i köket efter de två istråg jag vet att jag köpt. Jag vet att det var två stycken. Till bra pris. Dollarstore såklart! :) Och gröna är dom. Så dom borde ju synas. Hittade bara ett. Gav upp till slut och gjorde klart det jag höll på med: fylla istråg med hemgjord gräddsås att frysa in. Jag, som inte äter sås, kan ju i alla fall bjuda till att såsa upp smal-barnen som hux-flux deklarerat att dom ääääälskar sås.
Sen, när jag skulle kasta skräpet, råkade jag läsa på omslagsplasten... Där stod med stora bokstäver: 2-PACK
Jasså...jaha ja...tyckte väl den var i ovanligt stadigt tjockt material... =)))

1 kommentar:

  1. Men STORT GRATTIS min vän! Gud så härligt att få sluta kl 15! Dom där 2 timmarna gör hur mycket som helst på em/kvällen.
    Är superglad för din skull!!

    Kramar
    /// F

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails