fredag 2 september 2011

Är jag het nu?

Imorse i bilen på väg till sjukhusstaden lyssnade jag på P3.
Dom pratade om en ny film som kommit (kommer?) ut; Contagion. Den handlar om nån sorts epedemi som sprids bl.a. via nysningar.
Det lite otippade var hur den i vissa kretsar tas emot. Att det på forum diskuterades huruvida det var lämpligt att se den i biosalong? Eller om den istället skulle avnjutas hemma? Detta dryftades på forum för människor med nys-fetisch. Jo, du läste rätt. Det finns folk som blir tända av att höra ett Aaaaatjo! Och i denna film kommer tydligen nysningarna tätt. Ergo: upphetsning.
Idag har jag nyst otaliga gånger på personalmötet. Och varje gång tänkte jag: "Undras om nån här inne tyckte det där var "härligt"?" 
Nysningarna har sen fortsatt i ökande takt. Kliar i halsen. Osv... Förkylning på intågande.
Men att tänka att jag i detta tillstånd skulle göra en annan människa "glad" gör det hela lite roligare! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails