onsdag 21 september 2011

Ka-ta-stroooof!

Jisses.
Jag. En bonde.
Jag. Livrädd i tunelbanan. Blå linjen.
Har aldrig gillat blå linjen. Nu extra full med folk pga ombyggnation på nån sträcka. Och kl 16-rusning.
Anlände till Kista galleria i ett stycke.
Från vilken jag inte hittade ut...
Till slut fick jag fråga inne på en affär.
Jag. En bonde alltså.
Travade iväg mot hotellet.
Genom ett skogområde. Tänkte: "Här tänker jag då INTE gå senare ikväll!"
Det visar sej att jag travar fel väg. En lång omväg.
Lämnar väskan på hotellet. Får anvisning om rätt väg. En mycket kortare väg. Slipper alltså skogsområdet...
Sen blir det katastrof i gallerian. Jag vill inte shoppa!? Hittar inget!? Orkar inte kolla ens!?
Travar runt. Går vilse. Ser samma affärer om och om igen.
Tar skydd inne på Cubus för att i lugn och ro överlägga med mej själv om det är mat som fattas mej.
Och där inne bland kläderna hör jag en välbekant röst. Och jodå! En gammal ung arbetskamrat från min tid på fritids! En by-bo alltså! :)
Köper mat. Hittar ut.

Tycker gallerior bör ha fler och större kartor. Överallt ska det vara kartor. ÖVERALLT. Tack!


Tröstäter på hotellet :)

4 kommentarer:

  1. Haha! Du är så rolig! Kan inte du snälla rita några egna kartor och sätta upp tills jag kommer till gallerian på fredag? Jag menar som en tjänst från en bonde till en annan! ;)

    SvaraRadera
  2. Gofis!!
    Kom inte bort nu!!!
    Och ja, ska diddi dit så kan du väl göra som hon sa så inte hon också irrar bort sig...;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Å, det där lät ju lite jobbigt! Men att tröstäta sushi kan ju aldrig vara fel! ;)

    SvaraRadera
  4. Du skulle ha talat om för mig vart du skulle i hufvudstaden. På mammas gata liksom. Och blå linjen vs skogen? Blå linjen vinner varje dag.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails