måndag 19 september 2011

Award

När jag är som tröttast och bara vill sova...
DÅ händer det att jag upptäcker att jag fått en award av Lärarjäveln :)
Hon skriver att jag får awarden för att jag klarar allt.
Blir rörd och tårögd och hoppas att Lärardjäveln (och ni) uppfattar att jag grinar hemskt mycket, tycker synd om mej själv ofta, ser livet ganska svart ibland, men samtidigt är så envis att jag aldrig skulle ge upp!


För att förtjäna den medföljer uppgift::
Länka tillbaka till den som gett mig utmärkelsen, svara på fem frågor samt skicka awarden vidare till fem bloggare som har färre än 100 läsare men förtjänar fler!


Varför började du blogga?
För att ventilera skräcken och oron som byggts upp efter att storasyster fått sin cancerdiagnos - Wilms tumör. Diagnosen kom i slutet av maj -09, men jag började inte blogga förrän i december, vilket jag ångrar...men så är det.


Vilka bloggar följer du?
Jisses...en hel massa. Fast inga jag länkat till...
Läser om cancer, vardaglig ting, aspergers, inredning. Allt mellan himmel och jord. Sånt som ger mej nåt!


Vilka favoritfärger har du?
GRÖNT såklart. Svart och rött på delad andraplats.


Vilka favoritfilmer har du?
Klassiker som håller. De flesta från 80 och 90-talet, som När lammen tystnar, Dirty Dancing, Rainman, E.T., Star Wars (de första filmerna! eller sista. Beroende på hur man ser det...)


Vilket land drömmer du om att besöka?
Sri Lanka. För att jag bott där i 3 år och gärna vill återse allt igen.


Å så skulle jag visst skicka awarden vidare...


Mobykulla - för att du har så mycket kloka ord. Önskar att du hann blogga oftare!


Retromary - för att du inspirerar mej alltid och sprider sån glädje omkring dej!


Björn - som skriver om livet och om saknaden.


Saabine - som har aspergers, vill sprida kunskap och just börjat utforska sitt funktionshinder.


Lovely Lina - vars blogg rör upp mångas känslor. Däribland mina! Kan bli jättearg, men tycker om den sakliga diskussionen och det är ju sååå viktigt med olika åsikter!





4 kommentarer:

  1. Tack söta!! ♥

    Förstår att du också grinar men jag är ju en av dem som VET att du klarar allt!
    //en STOR beundrare av din kraft, ditt mod, din styrka och ja...skulle kunna fortsätta hela kvällen...men nu ska jag sova...;-)

    SvaraRadera
  2. Oh! Nej men tack!
    Vilken grej!
    Får fixa en respons hör senare!

    SvaraRadera
  3. Åh, tack! Vad snällt av dig :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails