torsdag 22 september 2011

Hemma!

Hotellfrukost. Jag säger då bara det. Perfekt början på dagen!
Sen kurs. Utbildning. Eller vad man nu ska kalla det.
Tystare än vanligt var jag. En mental tejpbit över munnen. För att jag har självinsikt. För att jag vet att senaste tidens frossande betyder att kroppen känner att det är dags för ny p-spruta. Kropp och hormoner i olag = lättirriterad och snar till ifrågasättande. Dålig kombination.
Men! En ganska nyanställd storstadskollega förde fram åsikter jag delar med glans! Det var med lätt hjärta jag avvek från kursdagen i förtid.
I förtid? tänker du nu kanske. Jo, jag "smet". Jag utnyttjade mina kontakter. Åkte bil hem istället för tåg. Ibland är det allt tur att man har brorsa och styvfar som veckopendlar :)

Har förresten upptäckt en till "det bästa med hotell" förutom frukosten: Duschen!
Kan inte minnas när jag duschade så länge och så varmt! Här hemma är det in-ut på snabbast tid möjligt. För att inte göra av med så mycket varmvatten.
Rena rama peelingen blev det nu. Tror allt sommarskinn gneds av efteråt. Blev alldeles öm! :)

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails