tisdag 6 september 2011

Klurar vidare...

...på det här med ögonen...
Läste att spända ögon kan ge symptom i nacke och ända ut i armarna.
Om man då tänker tvärt om: Jag har en nackskada som gör nacke och axlar konstant stela. Kan detta vara orsaken till att ögonen är spända!?
Nackskadan är mest troligen en skada jag fick vid födseln. Opererad två gånger i vuxen ålder, men inte helt bra. Otaliga besök hos massörer och nu regelbundet hos naprapat.
Har jag kanske spänt ögonen sen födseln?
I snart 39 år...

Jag blir mer och mer arg och besviken på den tidens mödravård, som skickade hem en 19-årig nybliven mamma med orden: "Flickebarnet är lite förlamad i ena armen, men det går över:" En 19-åring som genomgått en mycket traumatisk förlossning...
Hade detta kollats upp och följts upp, hade kanske mycket varit annorlunda idag...
Då hade kanske min nackskada aldrig blivit så grav som den nu är.
Då hade kanske all den värk jag har/har haft aldrig funnits.
Då hade kanske ögonen fungerat.
Och betyder min nackskada att jag aldrig kommer att kunna slappna av i ögonen? Och att jag därför aldrig kommer att kunna få bra syn oavsett hjälpmedel?
Bitter är bara förnamnet...
Dessutom har jag tydligen åldersförändringar i gula fläcken...och när jag läser på 1177 blir jag lite mörkrädd (och ledsen) och undrar var detta ska sluta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails