tisdag 20 september 2011

Surt ska surt ha

Igår kväll ägnade jag mej åt frosseri.
För att det fanns muffins som bakades på söndagen och äppelkaka som kom med besöket.
Muffins och äppelkaka.
För det låg ju kvar i skafferiet.
Bröd får ej förgås.
Och jag var hungrig.
Och det fanns sprutgrädde.
Need I say more...
Fast jag måste tillägga att jag vid 01-tiden vaknade och trodde jag låg i startgropen för att få spysjuka.
Låg alldeles stilla och kände illamåendet skölja över mej i vågor.
Tackade gud för att jag visste att det låg spypåsar i nattduksbordet.
Väntade och väntade.
Tänkte.
Och kom på! Bikarbonat!
Famlade mej in i köket och rev runt i skåpet.
En stor sked rakt in i munnen. Och jag blev frisk! Efter typ 20 rapar. Äckligt va!!!? Men ööööööj så gött!!!
Att jag aldrig lär mej...
Mår fortfarande illa...
Men jag botar mitt kaffebrödssug ett långt tag framöver i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails