lördag 29 januari 2011

Darth Vader

Lillebror har haft träningsläger idag... Övat och övat på sin soprano-stämma. Arg och sur. Vrålat och skrikit och kommenderat... Jo, jag fattar att han testar mej. Hade önskat det kunde ske utan att trumhinnorna skulle behöva ta stryk och utan skallrande fönsterrutor.

Eftermiddagen har vi i alla fall spenderat ute. Skrikfritt.
Pappa har riskerat livhanken på verandataket. Skottat snö och förankrat stuprännan som slitit sej. Några hål i taket lyckades han få till också, murket som det är. Förra vintern hackade jag sönder det, så det var ju väntat. Nytt tak behövs. För flera år sen.

Lillebrors bästa tidning är för tillfället en gammal leksaksreklamkatalog. Önskedrömmen är en Darth Vader-utstyrsel. Han har tjatat ett tag om det, så nu ikväll efter kvällsmaten drogs symaskinen fram.
Kanske ska jag slå på en Star Wars-film så han får höra hur Darth låter. Då kunde man ju hoppas att soprano-stämman skulle bytas ut mot lite plåtburksflås istället...

Mantel med huva klar!
Jedi riddare-namn: So Prano
Nu klurar jag bara på hur jag ska få till hjälmen.

1 kommentar:

  1. Men va duktig du är!!
    Här går oxå för tillfället star wars filmerna. De är stort just nu;-9!!
    Kram K

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails