fredag 10 september 2010

Val-funderar

Förundras över att det är så många som har kort minne. Var det verkligen bättre för 4år sedan? För 8år sedan?
Minns ingen att det fanns orsaker till att det blev en ny regering? Det blev ju ett missnöjes-val. För att folk var trötta på de röda!
Dom blå har gjort en del tokiga saker. Gjorde inte dom röda det?
Hur mycket kan man förändra på 4år? Maktens kvarnar mal ju inte så fort, menar jag.
Vem är det som skrivit merparten av lagar och förordningar som gäller idag? Troligtvis inte dom blå.
Jag har förtidsröstat. Och ja, jag röstade blått. (Till riksdagen. På kommunal nivå kaos-röstar jag, för det behövs folk som rör runt lite) Jag är ingen politiker-expert. Jag vet inte så mycket. Men jag tänker praktiskt. Dom har inte hunnit dit dom vill. Dom behöver mer tid för att visa hur dom menar.
Ingen, och jag menar INGEN, kan övertyga mej om att livet kommer bli enklare om det blir rött igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails