tisdag 28 september 2010

Då var det klippt igen...

Lillebror skrek och låg på golvet när jag lämnade på dagis i morse. Tänkte att det brukar ju gå över så snart man kommit utom synhåll. Men inte idag... Hade varit sur och snarstucken hela dagen. Och olik sej, tyckte en av fröknarna.
Blir ledsen att han uppför sej dumt, men ändå glad på nåt sätt. Allt det fröken berättade är ju sånt han gör hemma. Det gör att dom kan förstå mej när jag berättar. Storasyster var jämt en ängel på dagis och fröknarna fattade aldrig vad jag menade när jag berättade om hennes utbrott och uppförande.

Hade ätit dåligt hela dagen. Direkt han satte sej i bilen sa han:
"Mamma, idag vill ja ha korv med bröd."
Jag åkte direkt till Q8 och uppfyllde önskan. Konsekvensen av hungrig lillebror är icke önskvärd ännu en dag...

Väl hemma råkade jag vända ryggen till. I nästa sekund var lillebrors svarta tröjärm full av blonda hårstrån. Till slut kom det fram vad som hänt. En hysteriskt grinande storasyster drog en vals om att han råkat gå för nära hennes sax. Jo tjena... Det hysteriska grinandet säger ju allt...det dåliga samvetet... :)
Tredje gången (minst) som hon använt honom som klippdocka. Som tur är tror jag inte denna klippning syns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails