torsdag 23 september 2010

Lägger mej i

Har alldeles glömt...jag var ju "polis" i söndags!
På väg hem från marknaden såg jag några lortungar som hade "lånat" en kundvagn. En sån där för barn, med en bil att sitta i. Dom roade sej i gångtunneln vid rondellen. Först tänkte jag skita i det, men sen växte hornen fram! Åkte efter dom. Stannade bilen. Klev ur och fräste till så där lite lagom. En av dem känner inte mej, så han spydade sej lite. Men dom två andra känner mej väl från min tid som fritidsfröken. Dom tittade i backen. Sen vände dom vagnen och hasade iväg mot där den hörde hemma. Får jag verkligen hoppas i alla fall! Jag hotade med att ringa affären och tala om vem som hade tagit den!
Det sorgliga i kråksången är att eftersom jag vet vilka dom är, vet jag också vilka förhållande dom kommer ifrån. Det är så jävla frustrerande att se hur dessa barn säkert kommer gå i sina föräldrars fotspår... Jo, visst, det var "bara" en kundvagn denna gång. Men det kommer bli värre. Det är jag säker på...som synd är...

2 kommentarer:

  1. Skit bra gjort!! Hade gjort precis likadant!!

    SvaraRadera
  2. Bra gjort där!!!
    Gjorde lika för ett par år sedan bakom toms. När vi var på väg hem när toms stängt...
    Då var det inte några småttingar heller som roade sig med kundvagnen, utan "vuxna" karlar var det. Det hela höll på att sluta med att jag nästan åkte på stryk.
    2 cm. från hans ansikte sa jag: -Slå mig då, men jag står fast vid vad jag sagt!
    Hans polare drog undan honom och vi skildes inte som vänner kan jag säga... Huuu, blir så arg när jag tänker på det!
    SÅ BRA GJORT DÄR AV DIG! Kanske ungarna kommer ihåg dig någon dag och det inte går lika snett för dem som för föräldrarna!
    (Sen råkar jag ju veta vad en sådan där vagn kostar också...;-))

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails