söndag 19 september 2010

Höstmarknad

Trots att jag hade tänkt att jag inte skulle, så blev det en tur till byn och den årliga höstmarknaden. Klapprade iväg på hårda klackar med bästa kusinen. Vi låter som gamla damer när vi kommer gående. Snart blir det nog omklackning till gummiklack. För vi är inga tanter! Vi har klass! ....*harkel*.... ;)
Marknaden var nog en av de sämsta jag varit på. Glest mellan stånden och väldigt liten. Inte för att jag skulle ha nåt, men känslan jag eftersökte - marknadskänslan- infann sej inte. Surt...
Sen blev det fika-frukost hos pappa och jag fick födelsedagspresent också. Så nu har jag en "samling" som ska räcka till nya höstskor! Kanske t.o.m. två par! Som ska inhandlas i lilla grannkommunen! Har ni varit i skoaffären där? Jättefina skor till bra priser! Rekommenderas!
Köpte förresten ett par i veckan, för ett tillgodokvitto jag hade. När sen födelsedagen kom och "samlingen" fylldes på sa syrran:  
"Mäh!? Du har ju redan köpt skor! Ska du köpa fler??"
"Vadå? Har du bara ETT PAR skor?"
Då kom hon på sej själv och började skratta =)
För HALLÅÅÅÅ!!!! Är det nån någonstans som har för många skor!!!??? Inte jag i alla fall! :) Dessutom är urvalet i min skogarderob lite begränsat. Efter att har jobbat på fritids sen 2002 är finare skor än gore tex-gympadojjor svåra att lokalisera i garderoben...

Härnäst vankas valvaka. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails