söndag 23 februari 2014

Lite allvarliga saker

Alltså. EU-valet.
Har du uppfattat att ett val är på intågande?
Ibland, på morgonen, i bilen påväg till jobbet, då hör jag nån kommentar om detta. Märk väl att jag då brukar lyssna på P1 (ja, jag vet...vuxet va!?) och att klockan är runt 06.
EU-valet alltså.
Vad ska du rösta på?
Vad har du röstat på förut?
För 10 år sen röstade jag på Junilistan. De hade bra argument. Var tvärpolitiska. Nybildade. Bestod av diverse ekonomer och annat "lärt folk". Kändes bra. Och det gick bra för dem i valet. De tog tre platser av Sveriges totalt 20.
Sen vet jag inte... Tror inte ens jag röstade när det var dags för nästa val. Minns det inte ens.
Men nu är det på gång.
Eftersom jag minns att jag gillade dem då läste jag på deras sida nu. Jag gillar fortfarande, kan jag konstatera.
De vill fridlysa svenska kronan så vi inte får euro.De vill att sånt som gäller Sverige ska beslutas i Sverige. Att länderna i Europa är för olika för att kunna ha samma valuta. Bland annat.
Är du nyfiken kan du börja läsa HÄR

Eller har du nåt annat förslag?
Tror att EU-val är viktigare än vi någonsin tror.
Är förundrad över att det är så tyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails