onsdag 29 januari 2014

Har ingen empati i den frågan!

Idag talade jag med servicemannen för löpbandet. Den serviceman jag har "beställt" hit för att byta mattan på mitt splitternya löpband.
Han försökte, genom antydningar, få mig att själv ta på mig bytet. För han måste åka från Norrköping ända hit.
"Du ville ha hjälp med bytet alltså? Så jag inte åker hela långa vägen dit för att höra dig säga "var det sååå lätt att byta!" för en 50 mils resa enkel väg." 
Jag skrattade lite, men kommenterade ej. Jag skiter i hur långt han har att åka. Det är hans jobb. Jag vill ha grejjer som är hela när jag köper nytt. Annars ska det bytas. Och INTE av mig! OCH det är enligt hitta.se 34 mil. Den sträckan åker vi bönder utan att blinka! Gnällfis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails