söndag 26 januari 2014

26. Den bästa frukosten är ju som vi alla vet…

Den som blir av? Är det rätt svar?

Den bästa frukosten för mig är den frukosten som går snabbt. (Om jag nu inte står bredvid en frukostbuffe' på nåt mysigt hotell i goda vänners lag. Men det händer ju inte ofta.)

Alltså: snabbt ska det gå.
Så jag äter gröt 5 dagar i veckan. Arbetsdagar alltså.
Havregrynsgröt.

Gör såhär:
Gryn i lämplig skål. Kokande vatten från vattenkokaren. Både gryn- och vattenmängd hälls i skålen på ett ungefär. (Annars är du en fegis)
Låt stå! en lagom stund.
Nu kan du göra nåt annat en stund. T.ex. jobba, för detta sker inte i hemmiljö.
Klart!
Har du hällt på för lite vatten kan du nu ha nåt kompakt i skålen (går att spända/trycka i mer vatten) eller havresoppa. Men jag är inte kräsen!
Garnering: 
Häll på, eller i, det du vill ha.
T.ex: En näve frusna blåbär, som då tinar samtidigt som de gör gröten ätvänlig i tempratur.
En banan i skivor för extra energi.
En klick yoghurt istället för både mjölk och/eller sylt. Funkar med både naturell och smaksatt.
Kanel, som gör att det luktar jul så då blir det mysigare att äta.
Smörklick(ar)
---> Men ALDRIG mjölk! Jag haaatar mjölk på gröt! Varm mjölk liksom!? Bläää!

Nej, jag njuter inte av frukost. Jag vill bara ha den i mig. Och gröt är smidigast. Bara att gapa,skyffla in och svälja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails