fredag 31 januari 2014

31. Den bästa fikan är ju som vi alla vet...

Den som intas med goda vänner.
Eller goda kollegor.
Vare sig det är hårdbröd eller bakelse som serveras.

Idag var en dålig dag. För mig. Sista dagen där jag vill vara.
Undanplockning. Avslutning av ärenden.
Snabbfikade på eftermiddagen för att jag var nere...
Hörde sen på avstånd det jag gillar att vara en del av. Gapskratten från fikarummet. Fnissandet.
Sen kom de till mitt rum. Med en fin blomma. "Lycka till och välkommen tillbaka!"


Hulkgrinande tog jag mig sen därifrån.
Det blir väl bra dit jag kommer. Men det är en ovisshet. Det enda jag vet är att det kostar mig. Både tid och pengar. Gillar inte. Vet att jag kommer få gapskratta där också...å tur är det!


Det blev det sista inlägget i denna månadsutmaning. Kanske hakar jag på någon mer som verkar möjlig och kul. Även om nu detta sista inlägg blev dystert... Hoppas ni varit lika roade av detta som jag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails