lördag 2 juni 2012

Ganska vanlig trots allt

En lördag som alla andra.
Om man inte räknar med alla tårar som bryter fram då och då.
Om man inte räknar med att storasyster, som vanligtvis jämt är glad, är nedstämd och orolig så fort hon stannar upp i leken.

Har goda grannar som ber oss luncha tillsammans. Som finns där, väldigt nära. Och förstår. Jag är så tacksam. Kan inte riktigt komma undan och gömma mig. Det som ligger i min natur. Flyktbeteendet. Nu kan jag inte fly. Det är bra.

Barnen mekar sönder gammal trasig elektronik. Och uppfinner nya spännande saker. Fast vad dom uppfinner får jag inte veta :-)


3 kommentarer:

  1. Kommer ihåg hur min bror alltid mekade med allt! Fick han en gammal radio var han överlycklig! :-) Härligt att se dem glada i leken... ❤

    SvaraRadera
  2. Kram på er! Härligt att se!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails