söndag 18 mars 2012

Stor men liten

Hon är liten.
Idag blev det märkbart.
6½ år gammal. I augusti 7. Stor tjej. Men liten på höjden.
Hur blev det så märkbart just idag?
Jo...jag surfade runt på kul och kollade kläder.
Storasysters storlek: 110/116.
I den storleken finns kläder för små tjejer. Nästan inget för sånna som snart är 7.
Och just då, när jag insåg det, så blev jag lite ledsen... Men det går över. Litenhet är inte farligt.
Kläder som passar en 7-åring kommer vi hitta. Coola, fina, rockiga. You name it! Bara att börja leta på andra ställen än de vanliga.

2 kommentarer:

  1. Jo tack...jag vet...lika här.... Känns som att han är lite för stor för tröjor med blixten, barbapappa, mumin osv... Därför blir det mycke randigt och en färgat här.... Hoppas snart att komma upp i 128 där "stora" killar får handla.....

    SvaraRadera
  2. Klart du hittar. Och det här med att bli ledsen. Först. Det går som sagt över och så kämpar man vidare. För övrigt hatar jag också att packa. Vad beror det på?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails