söndag 25 mars 2012

Spring....!

Jo då så att...
På förskolan har det suttit en lapp uppe med upplysning om att det finns fall av springmask bland eleverna.
Eleven (brunetten) som bor här har inte uppvisat nån direkt symptom.
Men nu så...nu uppvisar mamman symptom! Med synligt bevis dessutom...urk...
Turligt nog kände jag att det där namnet har jag sett förut. Namnet på medicinen. Och ja! Jag hade en ask i medicinlådan!
Så nu är jag behandlad. I morgon tar jag barnen. Ska bli intressant att få lillebror att helsvälja två tabletter... :)

Nu vet jag då vad jag ska göra imorgon...TVÄTTA!!!

2 kommentarer:

  1. Men huuuuu!! Kan barnen alltså ha det utan att känna det???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet faktiskt inte... C nämnde att det kliade en kväll förra gången dom var här. Sen har hon inte känt nåt säger hon. Och klia i rumpan kan det ju göra ändå, om dom t.ex. inte torkat sej ordentligt. Jag kollade efter mask och ägg då, flera gånger, men såg inget. Men det måste ju vara från henne det kommer eftersom lappen sitter uppe i skolan.

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails