onsdag 21 mars 2012

Daaaah!

Idag har jag känt mej som ett pucko.
Jag kan inget. Fattar minimalt. Pratar baklänges. Ur munnen kommer andra ord än de jag tänker. (Fast det är kanske inte så ovanligt...)
Frågar konstiga frågor. För många frågor. Dumma frågor.
Men det bekommer mej inte. Man ska fråga. Det som bekommer mej är oförmågan att koppla ihop saker och förstå.

PUL hit och dit. Vad får man skriva? Var? Lagar och förordningar. Nej. Det är ingen lek...

Tappade hoppet om mej själv och kunde inte ens shoppa. Gick och gick. Tittade och tittade. Inget som dög. Men mat duger! Så nu har jag tryckt i mej igen!

I morgon ska jag fokusera på det jag och kurskollegan sa när de tre väldigt unga tjejerna i gruppen pratade och var bombsäkra på sin sak:
"När vi var strax över 20 var vi också oövervinnerliga, med en oförmåga att inse att det finns mycket att lära varje dag. Då var vi också bäst!"

I morgon ska jag vara 22 och inneha en Mensa-hjärna med insugningsförmåga för ny kunskap som aldrig tidigare skådats!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails