tisdag 13 mars 2012

Inte snäll än

Irritation!
På att min adress är särskild, vilket betyder att den kostar extra för intresserade. Extra kostnad är såklart oönskad så flertalet av mina adresserade kuvert har fel adress. Ofta med en pekpinnelapp från Posten om att jag måste kontakta avsändaren och ändra. Vilket jag gjort om och om igen! På de flesta ställen går det inte att ändra, eftersom de bara går efter folkbokföringsadress, för just det, postadressregistret kostar extra, och nån vilja att försöka hjälpa till finns ej. Inte ens hos landsting både här och där. Grrr!
Irritation!
På att den stora påsen med skor jag beställde hem innehöll skor som alla måste skickas tillbaka!
Irritation!
På att jag irriterar mej på små saker! Som tar mycket energi! Helt i onödan! Den här förbannade PMSen from hell är fan handikappande!!!!
IRRITATION!
På att effekten av dagens p-spruta (a.k.a. snäll-spruta) ännu inte slagit in... Men snart är jag snäll. Snart...


3 kommentarer:

  1. Du menar att P sprutan gör dej snäll o att du slipper PMS? Alltså jag mår fruktansvärt dåligt just nu... Jag är grymt irriterad på allt o inget o det är sååå jobbigt:-((
    Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. YES! Jag blir mycket mer jämn i humöret. Inte alls sånna dippar. Och jag hinner hejda utbrotten innan de brakar lös. OCH så har jag ingen mens!
      Har sprutat mej i över 2 år och det funkar hur bra som helst.
      Känner att jag blir mer irriterad 1 till 2 veckor innan det är dags för ny spruta, så det funkar ju faktiskt. Idag sa barnmorskan att blir det för besvärligt kan jag få sprutan tidigare. Tar den annars var 12e vecka.

      Kanske värt att prova?

      Innan p-spruta testade jag SSRI-preparat (anti-dep-tabletter mot PMS) men det funkade inte. Jag blev helt sjuk. Men jag har läst att det funkar åt många. Då äter man bara tabletterna i samband med PMSen.

      Prata med MVC och berätta! Eller ring läkarmottagningen och kräv hjälp! Jag vet vilket helvete det är...

      Radera
  2. Tror bestämt att jag borde testa detta också, jag lider helveteskval och vill dö en gång i månaden, det är ju bedrövligt och kan man undvika detta så skulle det ju vara kanoners.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails