fredag 25 februari 2011

Orättvist

Barnen är hemma. Kvällsmys i soffan innan läggdags.
Livet är orättvist, tycker storasyster. En kompis har en lös tand. Men det kan fixas! berättar den ömma modern och delar med sej av ett barndomsminne:
"Jag kommer ihåg när jag ville ha en lös tand. Jag var på dagis. Band fast en tråd runt en tand, ställde mej inne på toan vid spegeln och drog och drog och drog tills det sa knak! Så fixar man en lös tand!"
Det är lustigt hur väl jag minns detta. Vet vilken spegel jag stod framför. (På den avdelning där syrran numera jobbar.) Hur blodet rann och hur jag blev omhändertagen av mina kompisar och nedbäddad i kuddrummet. Och jag minns så väl hur stolt jag var!


I alla fall, sagt och gjort! Snöre knöts på lämplig tand (som faktiskt var liiiite lös) och sen har storasyster smådragit i över en timme. Fortsättning följer.... :)

1 kommentar:

  1. Ja visst är det viktigt att tappa tänderna;-) Douglas tappade sin andra i onsdags kväll! han var upp över öronen lycklig;-9
    Kram K

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails