torsdag 3 februari 2011

Mammaskada?

Det är tur att jag brukar använda plasthandskar när jag målar. För då blir problemet med att skära av halva fingertoppen (typ...) mindre. Att skära sej är ju inte det ultimata när man precis ska till att skära färsk kyckling.

Där ligger den. Min bästa kniv. Den vassaste... Skär lika lätt i kyckling och morötter som i fingertoppar...

Skadan tillkom när jag (efter instruktion från kusins thai-svärdotter) skulle tillreda pad thai. Jag köpte ju pad thai-sås i en thai-butik för ett tag sen. Lyckades utmärkt! Det blev smaskens! Tyckte i alla fall storasyster och jag.
Hon lyckades till och med lära sej äta vitkål! Tänk vad man kan lära sej om man bara vågar smaka!
Nu är vi överens om att mat som krispar gott och egentligen inte smakar nåt, men är full med vitaminer (?), faktiskt går att äta!
Lillebror? Han åt pannkaka. Vad trodde du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails