söndag 21 augusti 2011

Ruta av olika slag

Fönster-Ruta
Plötsligt händer det! Bara sådär! Utan förvarning!
I irritationens efterdyningarna över färg som tar slut - putsar jag fönstren! Det var inte igår *harkel* i år...
Slog på stort och putsade på både in- och utsidan! Förutom stora fönstret i köket, för där kommer jag inte åt. "Nån" har ställt en nymålat, ännu inte torrt, köksbord i vägen.

Natur-Ruta
Plötsligt är hela gräsmattan full i småfåglar. Hajjar till och tittar flera gånger. En sort jag aldrig sett förut. Och linserna sitter inte i. Och glasögonen ligger i bilen. Och inte vet jag var lillebrors kikare är. Försöker zooma med kameran. Funkar inte...skitkamera!
Ev är det en sån här, en gulärla. För gul mage hade den. Sprang fort omkring på gräset och letade insekter, tillsammans med sädesärlorna. Men...eftersom jag aldrig sett en sån förut...det var då inte nån av de vanliga arterna i alla fall. Finns sånna här i nordvästra Dalarna?


1 kommentar:

  1. Jepp, till och med i de småkalla norra kommundelarna. Det kryllar av dem hemma hos mina föräldrar!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails